dimarts, 8 d’octubre del 2013

Articles de lectura fet comunicatiu

A la classe de COED, hem llegit i explicat una sèrie de textos per tal de seguir treballant la importància de com s'ha de parlar. Hi ha sis textos diferents i en grups de quatre persones n'havien de portar un llegit i resumit. Després, cada grup havia de sortir a explicar allò que havia resumit i així també practicàvem l'exposició oral.

Aquí us deixo un petit resum de cada un d'ells:

Un tramvia anomenat text:

Aquest text parla sobre la importància de la comunicació escrita. També sobre les diferents parts d'aquesta comunicació: emissor, receptor, missatge, codi, canal i context. La diferència entre el text, que és el que s'escriu literalment, i el missatge, que és el que es vol transmetre. Dóna èmfasi a què una mala comunicació pot produir malentesos. En aquest article apareixen molts exemples que expliquen millor allò que es vol dir.

Una imatge no val més que mil paraules:

Aquest article parla sobre la importància que tenen les imatges i el llenguatge oral i escrit en diferents contextos i situacions. Per una banda, les imatges permeten una visualització ràpida i els textos en canvi no. I per una altre banda,  el llenguatge oral i escrit pren mes importància en situacions en les que hem d'expressar un conjunt d'accions, condicions, paraules abstractes, etc.

Fer silenci:

Aquest article ens vol dir que fer silenci no és només callar i no parlar, sinó que és també callar interiorment, així s'evita la dispersió. Si escoltem i fem silenci hi haurà més bona comunicació. Si es parla millor, hi haurà més respecte. Per tant, per escoltar cal fer silenci, és a dir, posar la ment en blanc.


Escoltar i sentir:

En aquest text parla sobre la importància de saber diferenciar els dos conceptes.  Per ensenyar a escoltar, l'alumne apren de nosaltres, per tant cal escoltar a l'infant. A més ens ensenya que quan el nen ens pregunti alguna cosa, no li hem de donar la resposta directament, sino que l'hem d'ensenyar a trobar-la.

El regal de la comunicació:

Aquest article explica que com més informació tenim, més independents som, però més incerteses tenim. Cal un equilibri entre les noves tecnologies i el que teniem abans (llenguatge tradicional: veu, silenci...). La comunicació no ha de dependre de les noves tecnologies.

La gramàtica del silenci:


Aquest article va ser el que jo vaig haver d'exposar. El més important que diu és que la comunicació verbal es molt important però tambe cal tenir present la no verbal. Per una banda diu que els gestos i les expressions fan que entenguem millor allò que ens volen dir. I que la comunicació no verbal és la posició del cos, mirada, gestos, veu, etc.

Aprendre i créixer:
La lectura té una gran importància en la vida quotidiana ja que ens permet créixer. Explica la història d'un nen que té por de créixer i no vol aprendre a llegir. Quan aprèn va corrents a dir-li a la professora i li diu que ha crescut de cop.

Penso que fent aquesta activitat ens ha ajudat a fer una comprensió lectora, hem practicat les exposicions orals quan explicavem el nostre article als nostres companys i a més a més hem hagut de treballar amb equip per donar les nostres opinions sobre el text i veure si les diferents opinions de tots 4 components del grup.