dilluns, 21 d’octubre del 2013

La descripció i interpretació d'una imatge.

Avui a l'assignatura de seminari, he presentat la meva imatge i he hagut de fer una descripció i interpretació d'aquesta.

Abans d'escollir la elegida, vaig agafar quatre fotografies que m'interessaven i després em vaig decantar per la que avui he presentat, que és La nena Afgana, Sharbat Gula.

Les tres imatges que per mi són molt interessants són les seguents:








Vaig escollir aquestes tres fotografies perque hem mostren sentiments molt semblants com l'estima, la felicitat i l'amor.

Finalment, vaig decidir interpretar davant dels meus companys de seminari La nena Afgana ja que hi podia extreure més informació i em semblava de més interès.

El primer que he fet avui és mostrar aquestes dues imatges, que és la mateixa nena de petita i de gran i després he explicat el que us posaré a continuació, espero que us sigui d'interès.

          


En aquesta fotografia, es pot veure que aquesta nena afgana, la Sharbat Gula no ho està passant be. Darrere d’aquests ulls verds, impactants, amb la seva pell morena, es mostra tristesa, por, inseguretat i una vida terrible.

Els ulls verds en contrast amb la pell morena criden l’atenció, així com la profunditat de la mirada que no passa desapercebuda. El color del mocador del cap, vermell, dona lluminositat i força a la fotografia. És curiós que s’entreveu una vida fosca, però la fotografia és molt colorida. La nena sembla amb més maduresa que la que hauria de tenir, potser per la vida que ha hagut de passar, i això es veu en el seu rictus i en la seva mirada.

Les emocions que em venen al observar la imatge són de tristesa i de dubte pel que fa al futur d’aquesta noia. Penso si encara serà viva i si li ha tocat viure una vida molt diferent de la meva.
Penso que la intenció de la imatge és precisament provocar aquest sentiment de tristesa, ja que la maduresa i pena que transmeten els seus ulls, mirant directament als culpables de la seva situació, desafien a qui hauríem de fer alguna cosa perquè no hi haguessin noies que passessin pel que passa la Sharbat. Em fa pensar, que podria fer jo per ajudar-la.

Sharbat Gula és una dona afgana de l'ètnia pashtun que es va veure obligada a fugir de l'Afganistan cap el Pakistan a un camp de refugiats on va ser fotografiada per Steve McCurry de la National Geographic. La imatge es va fer famosa quan va ser publicada a la portada de la revista el juny de 1985.
Sharbat va ser fotografiada quan tenia 12 anys pel fotògraf Steve McCurry, el juny de 1984. Va ser al campament de refugiats Nasir Bagh de Pakistan durant la Guerra de l'Afganistan (1978-1992). La seva foto va ser publicada a la portada de National Geographic el juny de 1985 i, a causa del seu expressiu rostre d'ulls verds, la portada es va convertir en una de les més famoses de la revista.

L'abril de 2002 Sharbat Gula va ser de nou fotografiada però aquesta vegada la imatge canviava, els seus ulls no tenien aquella brillantor tan especial i el seu cabell negre no s'apreciava a través del burka, una vida captada en dues instantànies.

El mateix home que la va fotografiar, Steve McCurry, la va trobar de manera poc comuna, ja que no tornava a veure's amb gairebé cap persona fotografiada, després de disset anys. El fotògraf va realitzar nombrosos viatges a la zona fins que, el gener de 2002, va trobar la nena convertida en una dona de trenta anys i va poder saber el seu nom. Sharbat Gula viu en un llogarret remot de l'Afganistan, és una dona tradicional pashtún, casada i mare de tres filles més una quarta que va morir quan era petita. El seu marit, amb qui es va casar als tretze anys, poc després de la seva famosa fotografia, es diu Rahmat Gul i les seves tres filles Robina, Zahida i Alia. Sharbat va tornar a l'Afganistan el 1992. Ningú no l'havia tornat a fotografiar fins que es va retrobar amb McCurry i no sabia que la seva cara s'havia fet famosa.

La societat que publica la revista va crear en el seu honor una organització caritativa anomenada Afghan Girls Fund, que ajudava al desenvolupament i creació d'oportunitats
educatives per a les nenes i dones afganeses. El 2008, aquest projecte va créixer per ajudar també nens i va passar a dir-se Afghan Children's Fund.

Dades i noms extret de wikipedia.