dimarts, 26 de novembre del 2013

Va de mestres.

Avui, a l'assignatura de seminari, hem hagut de presentar el treball del llibre "Va de mestres". Ha sigut un llibre molt interessant, ja que els autors són dos mestres que expressen les seves opinions i convencen molt als lectors. Un dels punts de treball que ens havia fet fer la Roser era escriure quines quinze capacitats a de tindre un bon mestre, i jo he escrit les seguents:

·  Ha de tenir vocació.
· Un bon mestre és aquell a qui se li permet dur a terme allò que pensa que els seus estudiants necessiten, això no vol dir defensar un estil educatiu suau i permissiu sinó saber connectar amb la poderosa càrrega emocional que hi ha entre ell i l’alumne.

·El mestre ha de conèixer els seus alumnes, les seves necessitats, saber tractar-los de la manera més adequada per fer-los feliços i madurs i sobretot ha de creure en les possibilitats de l’aprenentatge del nen.

· Crear una atmosfera de respecte mutu i de cohesió a la classe. Ha de ser pacient.

· Ha d’afavorir l’aprenentatge actiu i l’humor per millorar la motivació i mantenir la curiositat.

· Ha d’explicar les coses amb claredat. Tenir una bona comunicació tan oral i escrita.

· El mestre ha de saber estar a l’aula i motivar als seus alumnes per aprendre amb diferents metodologies i amb un aprenentatge actiu on els alumnes puguin ser protagonistes del seu propi aprenentatge.

· El mestre és una guia, un punt de referència per els seus nens i nenes, ha de promoure el compromís actiu de l’alumne. Si els alumnes no estan involucrats en el seu aprenentatge, no aprenen.

· Un bon mestre ha de tenir la capacitat de tractar amb les famílies dels alumnes ja que són una part important de l’educació d’ells i per tant, han de ser les dues parts les que es posen d’acord si hi ha algun problema o si hi ha algun aspecte positiu, ja que l’alumne ha de notar una cohesió entre ells.

· Ha de ser observador i bon improvisador.

· No resol tots els problemes, sinó que els fa front.

· Ha de ser conscient del que ensenya i del perquè ho fa i també ha de ser reflexiu i crític.

· Ha de proposar les activitats més adequades i eficaces.

· Ha de formar persones, no tants continguts, i ha de ser capaç d’adaptar-se a la diversitat cultura.

· El bon mestre ha de fomentar el joc i les relacions socials.


 Animo que aquells que encara no se l'han llegit i són mestres o que els hi sembli un llibre interessant, que el llegeixin perque s'aprèn molt de dos grans especialistes!