Avui a la classe de COED, hem fet varies activitats molt interessants. El primer que hem treballat és el Glogster.
Què és un Glogster?
Tal i com diu Vikipèdia:
Els posters sempre han estat una manera de fer que els alumnes s'interessessin per un tema i sintetitzessin informació. Ara hi ha noves eines digitals en què el pòster de cartolina i cola es converteix en el pòster digital interactiu. Una eina web 2.0 per crear pòsters digitals és Glogster. En ells pots barrejar imatges, text, enllaços, múltiples dissenys i gràfics animats, música i vídeo i després compartir-lo amb gent.
En veure el potencial educatiu d'aquesta eina Glogster es va crear Glogster EDU, especial per a educadors. La pàgina està en anglès. En Glogster EDU el docent es crea un compte i partir d'ell pot afegir fins a 200 estudiants en ell. També hi ha una galeria comuna de pòsters d'altres estudiants del món en la pàgina de glogster EDU.
Per a què puc utilitzar un glog? Fonamentalment com a suport de produccions orals, escrites o audiovisuals de l'alumnat:
- Presentació de projectes d'investigació
- Realització de cartells de divulgació i animació sobre lectures realitzades en qualsevol matèria.
- Anuncis, campanyes publicitàries.
- Guies turístiques.Biografies.
- Reportatges.
http://techmeetsed.com/2011/05/28/glogster-in-the-classroom/
Un altre concepte que hem treballat també ha estat el Padlet, és un suro virtual on es poden penjar fotografies, vídeos, treballs, etc. Si estàs interessat/a en crear-te'n un clica aquí
|
Un altre concepte que m'ha semblat molt interessant ha estat el Wordle. Aquesta és una aplicació gratüita en la que els usuaris poden crear el seu núvol de paraules i poden estar en diferents colors i formes.
http://4a4b.wikispaces.com/0+Create+wordle+wordcloud |
Finalment, un dels exercicis que hem fet a classe a sigut un mapa conceptual sobre un text que ens a mostrar el Jordi que es deia "El dinar de Nadal". Un mapa conceptual (tal i com diu vikipèdia) és una tècnica usada per a la representació gràfica del coneixement. Com es veu, un mapa conceptual és una xarxa de conceptes. A la xarxa, els nodes representen els conceptes, i els enllaços les relacions entre els conceptes.
Aquí us mostro el meu mapa conceptual fet amb el programa CMapTools:
Aquí us mostro el meu mapa conceptual fet amb el programa CMapTools:
Els fluxogrames
Són una eina que s'utilitza per representar procediments encaminats a resoldre una tasca. La seva utilització prové del món de la informàtica però avui en dia s'utilitza en diferents àmbits. Per als futurs mestres contemplem dues utilitzacions:
- Per planificar tasques pròpies relacionades amb el desenvolupament de la tasca professional.
- Ensenyar als alumnes aquesta eina, tenint present que l'eina és un bon mitjà per aprendre i practicar la presa de decisions, la resolució de problemes, etc.
Aquí us mostro un exemple d'un fluxograma:
Aquesta eina a part de poder crear, guardar i editar diagrames de flux, també permet treballar amb altres tipus de representacions gràfiques i exportar a diferents formats la feina feta.
Personalment penso que avui he après molt en aquesta assignatura i que em pot servir de cara a un futur ja que ha estat una informació molt pràctica.
Webgrafia:
Fotografia i text dels fluxogrames: http://gestioinformacio.blogspot.com.es/2009/11/eines-de-suport-al-pensament-els_04.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada