divendres, 29 de novembre del 2013

Mapes Conceptuals i Fluxogrames

Avui a la classe de COED, hem fet varies activitats molt interessants. El primer que hem treballat és el Glogster.

Què és un Glogster?

Tal i com diu Vikipèdia:

Els posters sempre han estat una manera de fer que els alumnes s'interessessin per un tema i sintetitzessin informació. Ara hi ha noves eines digitals en què el pòster de cartolina i cola es converteix en el pòster digital interactiu. Una eina web 2.0 per crear pòsters digitals és Glogster. En ells pots barrejar imatges, text, enllaços, múltiples dissenys i gràfics animats, música i vídeo i després compartir-lo amb gent.


En veure el potencial educatiu d'aquesta eina Glogster es va crear Glogster EDU, especial per a educadors. La pàgina està en anglès. En Glogster EDU el docent es crea un compte i partir d'ell pot afegir fins a 200 estudiants en ell. També hi ha una galeria comuna de pòsters d'altres estudiants del món en la pàgina de glogster EDU.
Per a què puc utilitzar un glog? Fonamentalment com a suport de produccions orals, escrites o audiovisuals de l'alumnat:
  • Presentació de projectes d'investigació
  • Realització de cartells de divulgació i animació sobre lectures realitzades en qualsevol matèria.
  • Anuncis, campanyes publicitàries.
  • Guies turístiques.Biografies.
  • Reportatges.
http://techmeetsed.com/2011/05/28/glogster-in-the-classroom/


Un altre concepte  que hem treballat també ha estat el Padlet, és un suro virtual  on es poden penjar fotografies, vídeos, treballs, etc. Si estàs interessat/a en crear-te'n un clica aquí
Un altre concepte que m'ha semblat molt interessant ha estat el Wordle. Aquesta és una aplicació gratüita en la que els usuaris poden crear el seu núvol de paraules i poden estar en diferents colors i formes.

http://4a4b.wikispaces.com/0+Create+wordle+wordcloud

Finalment, un dels exercicis que hem fet a classe a sigut un mapa conceptual sobre un text que ens a mostrar el Jordi que es deia "El dinar de Nadal". Un mapa conceptual (tal i com diu vikipèdia) és una tècnica usada per a la representació gràfica del coneixement. Com es veu, un mapa conceptual és una xarxa de conceptes. A la xarxa, els nodes representen els conceptes, i els enllaços les relacions entre els conceptes.

Aquí us mostro el meu mapa conceptual fet amb el programa CMapTools:


Els fluxogrames

Són una eina que s'utilitza per representar procediments encaminats a resoldre una tasca. La seva utilització prové del món de la informàtica però avui en dia s'utilitza en diferents àmbits. Per als futurs mestres contemplem dues utilitzacions:
  • Per planificar tasques pròpies relacionades amb el desenvolupament de la tasca professional.
  • Ensenyar als alumnes aquesta eina, tenint present que l'eina és un bon mitjà per aprendre i practicar la presa de decisions, la resolució de problemes, etc.


Aquí us mostro un exemple d'un fluxograma:



Podem treballar fluxogrames amb moltes eines com el Word de Microsoft, Write d'OpenOffice, programes de presentacions o de gràfics vectorials, etc A l'assignatura hem optat per una eina on-line anomenada Gliffy i que podeu trobar a: http://www.gliffy.com

Aquesta eina a part de poder crear, guardar i editar diagrames de flux, també permet treballar amb altres tipus de representacions gràfiques i exportar a diferents formats la feina feta.



Personalment penso que avui he après molt en aquesta assignatura i que em pot servir de cara a un futur ja que ha estat una informació molt pràctica.


Webgrafia: