dimarts, 10 de desembre del 2013

Diferent però feliç

Avui, la Carla i jo hem presentat el treball d'identitat de territori a la classe. Per aquells que no ho saben, el treball d'identitat de territori consisteix que en parelles has de fer una exposició d'un tema que tinguis en comú amb la teva parella d'entre 8-10 minuts.

En aquest treball es valora tot el que hem fet a COED de la nostra expressió oral i tot el que hem fet a GTIC amb els programes d'ordinador.

El nostre treball es titula "Diferent però feliç" i tracta dels nens amb síndrome de Down. Nosaltres tenim una amiga en comú que té aquesta discapacitat. La Carla la coneix perque anava a la mateixa classe que ella i jo la coneixo de fa molts anys de la urbanització de casa dels meus tiets.

Vam fer un vídeo on aquesta noia explica com se sent realment ella, i quins són els seus sentiments. Em va agradar molt gravar el vídeo, perque tot i que costés en alguns moments, perque hi ha algunes paraules que li costa pronunciar, quan vam acabar de realitzar-lo la sensació va ser molt gratificant tant per ella com per nosaltres.

L'objectiu del nostre treball era transmetre que no s'ha de rebutjar a aquestes persones per la seva incapacitat, ja que ells són conscients i volen també avançar i desenvolupar-se. I a més a més, vosaltres podeu arribar a ser mestres algun dia en una aula on tingueu algun alumne amb aquesta discapacitat i voldríem que es treballés amb ell per potenciar al màxim les seves habilitats i fer-lo el més autònom i feliç que es pugui.

Aquí us deixo el meu prezi, el programa que vam utilitzar per fer el nostre treball:


Personalment, m'ha encantat fer aquest treball sobre els nens i nenes amb síndrome de Down ja que he pogut treballar amb una amiga amb aquesta discapacitat i considero que és una experiència més en la meva vida. En la meva opinió, no us oblideu que tot i que aquests nens tinguin una característica genètica diferent, poden ser realment feliços.